Dnes je čtvrtek 25. srpna 2016

Rozhovor s Tomášem Bergerem: Stříbro pro společnost Leady ve Vodafone Nápad roku 2012

Náhled
29. 04. 2013 11:00 - Kateřina Hadrabová

V loňském ročníku soutěže Vodafone Nápad roku, do kterého se zapojilo na 156 projektů, se na druhé příčce se umístila firma Leady. Přinášíme Vám rozhovor se zakladatelem firmy a produkt managerem v jedné osobě - Tomášem Bergerem.

Co Vás přivedlo k nápadu vytvořit systém pro identifikaci firemních návštěvníků webu?

Vytváříme unikátní databází firem merk.cz, databáze obsahuje obraty, počty zaměstnanců a kontakty na manažery a zaměstnance a dalších 137 údajů u každé firmy v ČR. Hledali jsme další cesty jak tuto velmi unikátní databázi firem vytěžit.

 


V loňském roce jste obsadil se svým projektem 2. místo v soutěži Vodafone Nápad roku, pomohlo Vám to v posunu kupředu?

 

Pomohla nám dočasná mediální podpora, díky systému Leady jsme změřili nárůst nových zákazníků o desítky procent po dobu asi 2 měsíců od konce vyhlášení. Navíc s vydavatelstvím Economia nadále spolupracujeme.



Existuje něco, co pokládáte za zásadní věc při rozjezdu vlastního businessu?

Ano, 4 věci: potenciál (business musí mít možnost být dostatečně veliký, aby i pokud se podaří dosáhnout jen částečného úspěchu je stále zajímavý), validovaný business model (mít zákazníky ideálně dříve než se na něčem začne pracovat), skoková přidaná hodnota (je snadnější prodat produkt, který je výrazně jiný než ten, který je o 20 % lepší/levnější/rychlejší…než ostatní ) a selský rozum.

 


Co bylo pro Vás největší překážkou při rozjezdu firmy Leady?

Edukace trhu. Leady jsou v USA běžná věc, která pomáhá obchodníkům běžně. V ČR musíme vysvětlovat k čemu je nástroj dobrý, jak funguje a jak ho použít. Až pak jej máme šanci nechat firmu zdarma vyzkoušet a posoudit přínos pro jejich obchod a marketing.

 


Jak vlastně Vaše služby fungují a co považujete za největší přednost Vašeho přístupu?

Leady.cz identifikuje firemní návštěvníky webu. Řekne, jaká firma přistoupila na Váš web, co ji zajímalo a doplní další informace jako obrat, počet zaměstnanců, obor, adresu a kontakty. Umožňuje uživatelům identifikovat nové klienty, více vytěžovat ty stávající a monitorovat své kampaně či online aktivity. Leady je obchodní a marketingový nástroj vhodný pro jakoukoliv B2B firmu, která má aktivní obchod či marketing. Na rozdíl od ostatních nástrojů neříká jen počet návštěv webu, ale i kdo konkrétně tito návštěvníci jsou. Merk.cz je nejaktuálnější a nejobsáhlejší komerční databáze firem v ČR.

 

 

Jaké jsou Vaše plány do budoucna? Chystáte nějaká vylepšení?

Pracujeme na Leady.com, aktuálně z USA kam jsme dočasně přesunuli část týmu. Nyní jsme schopni trackovat nejen české firmy, ale více než 4 miliony firem z více než 37 zemí světa. 

Diskuse k článku

Pro přístup do diskuze se přihlašte, a pokud ještě nemáte svůj účet, zaregistrujte se.