Dnes je čtvrtek 24. dubna 2014

PwC studentský barometr: Studenti chtějí pracovat ve stabilní odpovědné firmě, nástupní plat řeší až na druhém místě

Náhled
15. 12. 2010 09:00 - Martin Steiner

Poradenská společnost PwC zveřejnila další závěry ze série průzkumů chování studentů převážně ekonomických vysokých škol PwC Studentský barometr. Průzkum ukázal, že informace o svém budoucím zaměstnavateli hledají téměř všichni studenti na jeho webových stránkách. Stabilita zaměstnavatele je pro studenta mnohem důležitější než nástupní plat nebo skutečnost, zda ve firmě pracuje jeho kamarád, a úroveň společenské odpovědnosti firmy se stává standardem při výběru zaměstnání.

Téměř všichni studenti (92 %) se podívají na webové stránky společnosti, než se u ní přihlásí o práci. Stejně tak devět z deseti absolventů má zkušenosti se servery nabízejícími práci (90 %). Necelá polovina studentů (42 %) využívá katalogy z trhů práce (na VŠE jde o veletrh pracovních příležitostí Šance pořádaný Rozvojovým a poradenským centrem VŠE) a zhruba čtvrtina pak nabídky firem na webu univerzity (24 %). Jen necelá desetina studentů (9 %) hledá práci v kariérních rubrikách denního tisku. Ještě méně studentů zavítalo do kariérních poradenských center na univerzitách.

Při výběru svého budoucího zaměstnavatele je pro studenty nejdůležitější jeho stabilita, následuje obor, v němž působí, a prestiž společnosti. Až poté se v žebříčku priorit uchazečů nachází typ a náplň práce, kterou budou vykonávat. Na mnohem nižších hodnotových příčkách je pak například výše nástupního platu či to, zda ve firmě pracuje někdo z jejich známých. Hospodářská krize přiměla necelou polovinu oslovených studentů (45 %) změnit preference ohledně budoucího zaměstnavatele.

I když první série výsledků PwC Studentského barometru ukázala, že studenti příliš nesledují aktivity firem či studentských organizací na své škole, veletrh pracovních příležitostí si ujít nenechají. Většina studentů (84 %) se účastní veletrhů práce na svých univerzitách, a to nejčastěji ve třetím (35 %) a čtvrtém (31 %) ročníku.

Společenská odpovědnost není jen fráze
Více než polovina (51 %) studentů uvedla, že se při hledání zaměstnání zajímá především o společensky odpovědné společnosti. Pro téměř polovinu oslovených (43 %) je společenská odpovědnost dokonce jedním z rozhodujících faktorů při volbě zaměstnavatele. Studenti také počítají, že se sami po nástupu do práce zapojí do programu společenské odpovědnosti svého nového zaměstnavatele. Například více než dvě třetiny z nich by bylo ochotno bezplatně pomáhat neziskové organizaci formou pro bono služeb.

Diskuse k článku

Pro přístup do diskuze se přihlašte, a pokud ještě nemáte svůj účet, zaregistrujte se.