Dnes je úterý 21. února 2017

Pět jednoduchých pravidel, jak levně zařídit menší prodejnu

Náhled
22. 06. 2015 11:49 - Martin Steiner

Většina maloobchodních prodejen často zápasí s otázkou nedostatečného prostoru. Prostor je v podnikání formou maloobchodní prodejny důležitou komoditou, ať už se věnujete prodeji jakéhokoliv druhu zboží. Proto vám v tomto článku přinášíme pět jednoduchých a cenově dostupných způsobů, jak maximalizovat menší obchodní prostory.

1. Čarujte s barvami
Zvýraznění jen jedné stěny zajímavou barvou je velmi efektivní a šetrný způsob, jak můžete nejen okořenit vzhled své prodejny, ale i ji zároveň opticky zvětšit. Stěna výrazné barvy vytváří iluzi ustupujícího prostoru, což působí velmi pozitivně u menších, ale i větších prostor. Tento efekt můžete jednoduše posunout ještě o krok dále, pokud použijete namísto barvy zajímavou tapetu, která díky možnosti použití různých vzorů může vaší prodejně dodat úplně nový vzhled.

2. Nezatracujte slepá okna
Okna mohou malý prostor velmi jednoduše otevřít a propůjčit mu dojem prostornosti. Dobrým příkladem je možnost vytvoření slepých otvorů do stěn, v nichž se umístí okenní rámy, díky čemuž se prostor opticky předělí a zároveň zvětší. Ještě jednodušším způsobem je umístění zarámovaných zrcadel na stěny prodejny a jejich ohraničení textilními drapériemi, čímž se opět vytvoří iluze okna. Využít můžete i staré okenice, které si umíte sami jednoduše přemalovat, a váš nový doplněk je připravený. Tento způsob vytvoří iluzi světla a pohybu i v menší prodejně.

3. Myslete vertikálně
Umisťování zboží na různých úrovních maximalizuje váš prostor a je vizuálně zajímavější pro vaše zákazníky. Nejjednodušší způsob, jak dosáhnout tohoto efektu, je umisťování ukládacích prostor, jakými jsou regály a policové systémy, v různých výškách. Pro podpoření tohoto dojmu můžete podél těchto polic či kdekoliv ze stropu zavěsit různé závěsy a klidně i jiné zajímavé dekorační předměty, které upoutají pozornost zákazníků i na výše umístěné poličky. Díky tomuto kroku zároveň opticky zvětšíte své prostory.

4. Vyhněte se dojmu přeplácanosti
Nejlepší způsob, jak dostat do prodejny dostatek zboží a přitom se vyhnout pocitu přeplněné prodejny, je používání neutrálních barev, jako jsou například sivá, béžová, slonovinová a podobné jemné a méně výrazné barvy. Pokud budete zároveň v prodejně umisťovat méně větších kusů nábytku místo mnoha menších, efekt bude dokonalý. V takto upraveném prostoru můžete později zvýraznit jednotlivé části menšími barevně výraznými prvky, jakými mohou být polštářky, vázy a sošky, ale klidně cokoliv jiného, co vás napadne a zapadne do stylu vaší prodejny.

5. Myslete i na osvětlení
Osvětlení je důležité nezávisle na typu a zaměření prodejny. Mimořádně v malých prostorách patří osvětlení mezi ty nejdůležitější aspekty prodejny. Pokud například nemáte správně osvětlenou část prodejny, tento prostor doslova ztrácí svůj význam a svou atraktivitu v očích zákazníků. Proto doporučujeme použít kombinaci bodových světel, klasických lamp a lustrů, stojacích, ale i nástěnných lamp. Kombinujte však rozumně, nemusíte použít všechny druhy osvětlení, ale samotná kombinace zdrojů světla působí velmi atraktivně. Taková kombinace vám zajistí nejen dokonale osvětlený prostor prodejny, ale zároveň jí dodá eleganci a rozmanitost. Základem myšlenky je princip míchání různých osvětlení, abyste svou prodejnu zútulnili a dali jí osobitý šmrnc, v němž se vaši zákazníci budou cítit dobře.

Fotoalbum

Diskuse k článku

Pro přístup do diskuze se přihlašte, a pokud ještě nemáte svůj účet, zaregistrujte se.

06.11.2016 19:02 Eliska Liskova Souhlasím

Uživatel: Eliska Liskova

Předmět: Souhlasím
Datum: 06.11.2016 19:02

Osvětlení je základ. My to málem podcenili, ale nakonec jsme se naštěstí obrátili na Philips a vše dopadlo, jak jinak než dobře - od firmy s takovou tradicí nelze ani nic jiného čekat. :) Doporučuji mrknout na detaily jejich programů osvětlení pro prodejny: http://www.lighting.philips.cz/systemy/systemove-oblasti/maloobchod-a-pohostinstvi/potraviny-a-velkoprodejny.html :)

reagovat