Dnes je neděle 20. srpna 2017

Důležitou součástí merchandisingu je vhodné vybavení obchodů

Náhled
04. 12. 2014 09:00 - Martin Steiner

Při zařizování prodejen je třeba se téměř bez výjimek řídit určitými pravidly, aby se docílilo požadované efektivity prodeje zboží. Úplným základem merchandisingu jsou nejelementárnější součásti vybavení obchodů, jakými jsou například pulty, policové systémy, drážkové panely a podobná zařízení.

Existuje mnoho druhů obchodního vybavení – od toho nejjednoduššího a nejlevnějšího, až po to nejextravagantnější a nejluxusnější. Málokdo však ví, že úspěch v místě prodeje nezáleží jen na vybavení prodejny, a neplatí tu ani základní pravidlo čím dražší, tím lepší. Nejdůležitější pro úspěšný merchandising je samozřejmě zboží jako takové, jeho rozmístění a časové plánování jeho množství a druhu.

Při výběru vybavení prodejny platí tato tři základní pravidla:
1. Veškeré vybavení musí být jednoduché a přehledné. Zbytečná komplikovanost může zhoršovat nákupní proces, který by měl být co nejjednodušší. Jednoduchostí se rozumí zachování logické posloupnosti a rozložení jednotlivých prvků v prodejně tak, aby každý zákazník rozuměl rozložení produktů a neměl problém cokoli najít.

2. Nenáročnost péče o obchodní vybavení je stejně důležitá jako jeho jednoduchost. Každý jeho prvek by měl být velmi nenáročný na péči vzhledem k přísným hygienickým požadavkům při prodeji téměř jakéhokoliv zboží. Obchodní vybavení by se mělo lehce udržovat, nešpinit a mělo by vypadat stejně pěkně za rok jako při jeho pořízení. Pokud je vaše vybavení jednoduše a rychle omyvatelné, vyhnete se riziku hygienických problémů a zároveň ušetříte čas a finance vynaložené na jeho udržování.

3. Třetí a stejně důležitou vlastností obchodního vybavení je jeho variabilita. Není totiž zaručeno, že budete vždy využívat prostory, které máte aktuálně k dispozici a zároveň je potřeba obchodní vybavení přizpůsobovat stále novým požadavkům při prodeji a obměně zboží. S variabilním vybavením ušetříte čas i náklady vynaložené na jeho stěhování nebo manipulaci.

Pokud uvažujete nad vybavením nebo rekonstrukcí prodejny, držte se při výběru správného obchodního vybavení těchto základních pravidel a z dlouhodobého hlediska určitě nebudete litovat. Zejména mějte na paměti, že nejdůležitější je zboží a přístup obchodníka.

Diskuse k článku

Pro přístup do diskuze se přihlašte, a pokud ještě nemáte svůj účet, zaregistrujte se.